Wednesday 28 September 2011

LAGU KANAK-KANAK : SHUI ZAI ZUO NONG WO, LENGGANG KANGKUNG DAN CAN MALICAN

LIRIK BAHASA CINA,
SHUI ZAI ZUO NONG WO (SIAPA GURAU SENDA)


Shi shui shi shui shi shui shi shui zai zuo nong wo?
Wo shi sen lin zhi wang, bu yao lai chao xing wo.
bao qian wo bing bu shi gu yi.
Kai kai wan xiou qian wan bu yao sheng qi.


LENGGANG KANGKUNG

Lenggang-lenggang kangkung,
Kangkong di tepi kolam,
Kalau kita sombong,
Nanti kita tak ada kawan...

Lenggang-lenggang kangkung,
Kangkung di tepi sawah,
Kalau nasib untung,
Tahun depan dapat sekolah......

Lenggang-lenggang kangkung,
Kangkung tepi telaga,
Jangan bercakap bohong,
Semua orang tak suka...

Lenggang-lenggang kangkung..
Kangkung berbatas-batas,
Kalau orang sombong,
Tentu mendapat balas..

CAN MALICAN

Di mana dia,
anak kambing saya,
Anak kambing saya,
sedang berlari-lari.....

Di mana dia,
buah hati saya,
Buah hati saya,
yang pakai baju merah....

Can malican oi oi,
Can malican oi oi,
Can malican ketipung payung..

Kalau nak tahu,
anak kambing saya,
Anak kambing saya,
duduk di tengah padang........

Kalau nak tahu,
buah hati saya,
Buah hati saya,
adik berambut panjang.....
Can malican oi oi,
Can malican oi oi,
Can malican,
ketipung payung....

No comments:

Post a Comment